Aug 12, 2011

Berada di 3 Alam!!!....Kisah benar #3!!...

Assalamualaikum...kekawan sumer...

Ini merupakan sambungan kepada kisah saya yang mana saya kemalangan dan berada didalam keadaan koma. Okay mesti korang nk tau kan macammana atau ape itu koma?....betul tak?...
hmm..koma adalah penurunan kesedaran, dimana seseorang itu tidak dapat lagi dibangunkan, dan tidak lagi memberi reaksi terhadap rangsangan nyeri. Ada pelbagai penyebab...dan timbulnya koma itu dr lesi pada:
  • Medulla Oblongata
  • Pons
  • Mesensefalon
  • Diensefalon
  • Hemisfer
Itu adalah ayat-ayat dari bidang perubatan, namun yang ingin saya konsikan bersama anda adalah keadaan saya sewaktu berada didalam KOMA dan tak pernah saya ceritakan pada sesiapa kecuali pada dua rakan karib saya, family pun saya tak cerita, skunk saya nak kongsi dengan kamu semua. Semasa saya koma saya telah berada didalam 3 alam dimensi...:
  1. Alam Syurga- disini saya ditunjukkan oleh Allah Yang Maha Esa bagaimana indahnye alam syurga itu..namun tidak dapat saya nk gambarkan disini betapa indahnye...kerana ia dtg hanya sekejap saje...bidadari yang datang menyambut dipintu syurga....uh lawa nyer...tiada boleh dibanding dengan wanita-wanita yang ada didunia ini....putih berseri berkilau-kilau....kulit gebu giler....alangkah indah kalau dapat.....suasana nyer juga cukup indah....namun saya bersyukur kepadaNya telah menunjukkn saya ape itu 'Syurga' atau 'Heaven'....kalau la kita dapat berada disitu...uhh nikmatnya....tapi itu sumer hanya jika kita membuat amalan2nya dan sentiasa bertawaduk padaNya...insya'allah akan sampai ke situ...mudah-mudahan ye..(harap maaf tiada pic yang boleh digambarkn keadaan disini)
  2. Alam Neraka- uhhhh sangat menakutkan....saya dilihatkan bermacam-macam keadaan orang-orang yang disiksa di neraka diatas ape yang mereka lakukan kemurkaan dan kesalahan didunia..ade yang muka yang amat hodoh berulat-ulat, ade yang tangan sentiasa putus, dan cara yang disiksa itu yang menakutkan...bayangkan ade org tu baru je kena bakar ngan api neraka hangus...zupp...dan zasss...trus idup balik dalam masa beberapa saat sahaja...buat pengetahuan 1 hari di akhirat bersamaan 50ribu hari didunia...huh ngerii..memang mngerikan...            dan mcm2 lagila saya ditunjukkan ketika berada disini....nauzubillah...Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim jauhkanlah kami dari azab ini....sesungguhnya kami ini hambaMu yg amat lemah...jauhilah kami dari hasutan Iblis dan Syaitan....
  3. Alam Fantasi- ha yang ni lama...saya berada di satu alam yang mana alam ini macam juga kita dah sedar & berada di bumi nyata tapi hakikatnya TIDAK.....kat sini memang syok...ape yang saya nk sumer ade...indah...sumer berlaku cukup indah...ade makwe,makwe pun layan baik je...seronok tak terhingga...macam-macam ag la......namun ianya hanya fantasi.....dan apabila saya sudah sedar ke alam nyata dan bertanya kepada yang berkenaan didalam alam fantasi tersebut mereka cakap 'xde mana ade penah ko mcm tu mcm ni...', itulah ayat-ayat yang keluar dari mulut diorang...yang makwe tu xley sebut nama...biarkan ia berlalu...tapi dia comel....lau tak silap saya dia dah kahwin skunk anak berapa ntah....apepun semoga dia bahagia....
Seronok tak baca?....Best tak?...ke ngeri?...
hmm nanti saya buat lagi huraian plak ape itu koma....okay...
Jumpa lagi......

4 comments:

  1. wah indahnya pengalaman sedemikian rupa... semoga pilihan pertama..itula tempat yang kita tuju..insyaallah

    ReplyDelete
  2. fuhhhh 3 alam..3 alam yg berlainan x dpt nak di bygkan...

    ReplyDelete
  3. 3 alam yg berbeza,tp yg didamba hanya satu..alam yg pertama..semoga kite dapat menuju ke sana..

    experience is the best teacher..tak semua orang ade pengalaman macam nie..u are lucky bro! :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...