Jun 20, 2012

Panas!!...Jangan Alpa bila berada diatas...

Hmm..apa nak citer ek...okayla kita dikejutkan dengan cerita-cerita dari BERSIH 2.0...tetapi apakah ianya memudaratkan?....entahlah...tetapi dari situ kita boleh melihat apa yang selama ini kita cari dan tunggu-tunggu melihatkan wajah cerita sebenar akan sifat seseorang itu....yakni:


Bila dah berada di atas, jangan sesekali lupa yang di bawah, hidup ini mcm pusingan roda, kadang2 di bawah, kadang2 di atas, usah lupa diri.. selalunya org lupa diri dan alpa, bila rasanya dirinya sudah cukup banyak ilmu, sudah cukup harta melimpah ruah, melupakan org yang sentiasa menyokongnya dari bawah, ego yang tidak bertempat, bersyukurlah dgn pemberian Allah, sesungguhnye Allah akan menarik semua yang telah diberi itu jika kita lalai dan alpa...nauzubillah min zalik...dan ade lagi yang menarik hati saya tentang seorang 'Pakcik' yang ditemubual oleh seorang blogger...apa yang dijawap olehnya amat menarik....anda lihatlah sendiri.....dan dua ayat yang paling saya minati....'tanya pada diri kau apa bakti kau pada negara, jangan tanya apa bakti negara pada diri engkau...' dan 'biar aku miskin tapi ilmu aku kaya,..biar aku hina tapi martabat aku mulia...' dan ini dekripsi dari video tersebut:
~Pakcik ni berbicara soal sejarah dan reaksi beliau perihal Perhimpunan BERSIH 2.0 semalam. Pakcik macam ni pun tahu berfikir, inikan pula kita yang berpelajaran tinggi.. Tolak tepi imej dia, dengar apa yang kita kata.. Kita berilmu, kita tahu bezakan... Ada benda yang pakcik tu lukis dan tulis, nak tengok sila ke www.ibnukhusairy.com... http://www.ibnukhusairy.com/2011/07/10/2906/ tengok apa yang dia tulis sebenarnya... pakcik ini pernah keluar di sebuah blog.. haziqah nasirah.. dengan entry Pakcik Tanpa Nama http://haziqahnasirah.wordpress.com/2010/11/17/pakcik-tanpa-nama/.. BUKTI!! pakcik ini bukan SB atau dibayar...

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...