Jul 10, 2012

Aku,Kau dan Dia #Part 6


Aku,Kau dan Dia......suatu kisah benar yang telah anda semua baca dari bahagian pertama sehingga ke bahagian kelima....yang mungkin anda rasa ianya yang terakhir....hahaha...belum beb...ade lagi....nak tau ker?...jom kita singkap dan terjah apa kisah yang telah berlaku kepada 'Aku'.........


 'Ringtone berbunyi'...menandakan alarm clock dari sebuah tepon yang aku ada...."nguahhh..."....sambil menegangkan urat-urat tangan serta belakang badan....aduii...penatnya....ku lihat jam...waa...ini sudah bukan dari biasa...alamak....aku tidur ke hape ni?....fikir benakku...da tengahhari rupanya....aku ingat ringtone alarm rupanya tadi tu ringtone ade orang call...huhu...gelabah aku jap...apa dah jadi kat aku ni....aii ni mesti pasal semalam ni....aduyaii....pehal la aku boleh jadi macam ni....selalu aku okay je...apa yang buat Kau terlalu special sangat kat hati aku ni???....benakku mula nak berfikir apa yang dah berlaku semalam...ahh...biarlah dia...aku capai kain tuala dan terus membuat acara membersihkan diri...setelah selesai, aku terus memilih pakaian untuk aku ke suatu tempat dimana aku mula berfikir yang aku perlu memberi suatu kenangan bagi Kau....yang istimewa khas dari aku....

  Aku tiba di sebuah butik kawanku...'Hai Bro Ayie...lama tak nampak?...kawanku menegur....'hahaa...mana ade...ade la ko tak nampak aku...sebab aku pakai Hikmat Hilang Diri time aku datang...' sambil tersengih sinis aku menjawab kat kawanku sambil usha necklace-neclace serta cincin yang dari branded items yang rare dan eklusif.....dan aku terlihat satu rantai dari BLVGARI yang agak menarik....'Waa, comel ni kalau Eisha pakai...'hatiku berfikir....mm...bagi as seorang abang...elokla ni...lau bagi sebagai seorang kekasih aku tak datang sini dah aku pergi cari kedai emas....hahha....benakku mula nak buat lawak bodoh nak sedapkan hati...huhu... 'Bro, berapa ni bro?...' tanyaku pada rakanku...'Alamak ko nak yang tu ke?...Mahal tu Ayie...bukan biasa nye tu ayie...ko tau kan aku niaga camne...' kata rakanku macam tak bagi aku beli...'Ala...bolehla kowteam...aku nak bagi kat someone laa...very special one...' aku sedapkan hati kawan aku supaya dia jual rantai tu...bincang punya bincang aku dapat rantai tu...'Yess!!!...yay aku boley bagi Dia petang ni...' dan terus lepaking bersama kawan aku tu beborak...macam-macam citer lama kuar...biasala kan member lama...

 
  Aku melihat jam sudah menunjukkan pukul 5:30, aku undur diri dari kedai kawan aku dan mula menghidupkan keretaku untuk capaikan hasratku memberi seutas rantai kepada Eisha yakni 'Kau'...sesampai je di perkarangan rumahnya aku menelefon...dan memberitahu supaya dia turun jap ade hal....Aku tunggu dia datang....hmm...mana ni...tak sabar-sabar rasanye...'ha tu dia'...ku susun ayat-ayat supaya tak jadi hampeh...dan dia datang ke pintu keretaku...'Ada ape bang' tanyanya...'Tak da apa...nah amik ni...hadiah...'kataku sambil menghulurkan sebuah bungkusan didalam paperbag...'Apa mende ni?' tanyanya lagi....'Ade la...bukak nanti tau la...' jawabku ringkas...'Hmm...'jawabnya lagi seperti biasa....hampeh punya susun ayat tu yang keluar dari mulut aku...ahahahha sengal betul...dan aku terus berlalu dari situ sambil menghantar satu pesanan ringkas padanya yang menyatakan hadiah itu adalah hadiah ikhlas dari aku sebagai seorang abang...bukan sebagai kekasih mahupun yang lain darinya...dan mengharap Dia terima sebaiknya hadiah tu...dan aku terus menuju ke port lepak biasa untuk berbuka puasa.....



  Dipendekkan cerita, malam tu ade sedikit pertelingkahan antara aku dan sipulan rakanku yang kusangkakan faham akan keadaan aku...serta tindak-tanduk dari sahabat-sahabat lain termasuk Dia...aku dah ternampak yang Dia pakai rantai yang aku bagi kat Eisha...adu...da la sipulan buat aku jadi tak betul...ni lak dia buat kat aku...tolongla weyy...aku tak suka orang lain pakai barang pemberian aku untuk orang lain...ko laki dia ke,tunang dia ke,boyfren dia ke....memang tak ley pakai rantai tu..rantai tu aku beli hanya untuk dia...Aku kan da tarik sumer sayunk aku kat dia so please la...kata benakku...dan aku ambil langkah untuk duduk sendirian bagi memberi peluang pada Kau dan Dia datang mengadap dengan aku...[disini cerita da dipendekkan lagi...atas sebab-sebab teknikal yang tak dapat dielakkan...maaf]...dan Dia yang datang dan mula berbincang dengan aku....apa yang patut terluah dan diluahkan, terpendam semua dilepaskan...dan syukur dia dapat paham apa yang aku rasa...aku memang paham apa yang dia rasa...tapi sebelum ni aku tak dapat kejujuran tu tu yang menyebabkan aku jadi tak keruan...namun hakikatnya aku masih tak puas hati sebabnya 'Kau' tu tak pulak datang duduk bincang dengan aku...sebab aku juga nak tahu sebenarnya apa disudut hatinya serta aku nak cerita sudut hati aku dari mata ke mata hati ke hati dengannya secara berdua walaupun aku tahu aku takkan dapat lagi hatinya tapi cuma untuk tahu apa yang bermain dibenak fikirannya.....namun aku fikir...biarlah janji sahabat aku dah buat apa yang patut....aku kena terima sumer ni...dengan hati yang redha dan buang sumer ingatan aku terhadap Eisha ni demi sahabat aku....hmm....payah ni...pikirku...setiap malam muka dia je dalam mimpi aku malah dalam setiap langkahku,pergerakanku,pemikiranku dan apa jua yang aku nak lakukan....macam mana ekk...hmm...ahhh...nanti la....aku terus berlalu dari situ dengan sebuah harapan agar aku dapat melupakan dirinya...............................dapatkah aku??.....



  Hakikatnya, sememangnya aku takkan dapat melupakannya walau sedikit dari ingatan aku...kerna aku terlalu sayangkan dirinya....dan aku sendiri tidak tahu mengapa sayang itu hadir dengan begitu amat dalam terhadap dirinya padehal aku belum mengenali dia dengan lebih mendalam....sungguh pelik....tapi itulah realiti yang harus aku hadapi kali ini....dan aku harus lupakan ini....harus buang jauh-jauh dari ingatanku....ku mula mencari sesuatu fikiran kedalam benak otakku supaya aku tak fikirkan dia lagi....namun aku tak berjaya....apa sebabnya ni....entahlah.........dan aku mendekati radioku dan memasang sebuah lagu dari sebuah kumpulan dari Indonesia.....layan.........dan inilah penamatnya......





selamanyaaaaa..............................kisahku ini tidak akan berakhir disini.......buat pengetahuan dirimu...kau adalah orang yang kedua yang aku cintai sepenuh hatiku sepanjang dalam perjalanan hidup aku sebagai seorang insan di kehidupan ini selama 36 tahun..........namun apalah dayaku.....sudah suratan takdir.....aku hanya seorang insan............................~Ayie Nano~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...