Jul 10, 2012

Aku,Kau dan Dia #Part 7


  Cerita ini semakin panas dan semakin membuat hatiku menjadi tidak menentu...namun ianya akan menjadi suatu tanda yang amat manis buat diriku....semestinya anda tertanya-tanya mengapakah, bagaimanakah aku boleh menjadi begini...dan apakah yang menyebabkan aku telah jadi sebegini rupa...banyak yang aku telah sorokkan dari pengetahuan orang sekeliling tentang apa yang berlaku...kerana aku ingin tahu semua cerita yang ada di sini...mari kita singkap cerita-cerita tersebut...


  Sebenarnya cerita ini ade juga cerita yang lain yang pasti akan membuatkan anda terpinga-pinga...Dia sebenarnya sudah ada cinta yang lain sebelum ini malah amat menyayangi gadis itu, namun atas sebab lain dia tidak dapat memilikinya...malah Dia dan Kau sebenarnya ade kisah lama yang mana Kau telah pun menolak lamaran cintanya dahulu...dan Dia dah pun meludah-ludah terhadap dirimu...tapi apa yang jadi sekarang ludah itu sanggup Dia jilat balik....juga ade satu lagi cerita tentang seorang sahabat yang hanya berada di pinggiran dan sentiasa membantu apa jua masalah, tapi lain pula anggapan rakan-rakan sekeliling...namun yang aku tahu rakan ini yang mendapat tempat di hati Dia, dan juga rakannya....apapun yang pasti semuanya akan musnah...dan hanya jadi suatu kisah duka....ataupun mungkin jadi suatu kisah gembira....apa nak jadi dengan hidup Dia ni...masih tidak kenal erti kehidupan...kenanglah jasa seseorang itu....kenanglah budi seseorang itu...hormatlah orang sekitarmu....mereka semua melihat tingkahlakumu....dimana saja kau berada...

   Aku sudah kembali kepada keadaan normal...mungkin....namun disatu sudut hatiku, namamu masih tergiang-ngiang...dan aku masih lagi tersebut namamu selalu....disetiap kali bicaraku walau dengan sesiapapun....aku mungkin takkan dapat melupakanmu...namun siapalah aku...hanya seorang insan yang berbicara menerusi angin yang memegang dan menjaga jiwa, hati dan perasaanmu tidak kira dimana Kau berada...dirimu sudah berada didalam peganganku malah sentiasa aku jaga dirimu didalam pelukanku, dambaanku....dan hanya aku yang tahu...airmataku sudah tiada lagi...kerana sudah kehabisan mata airnya...dan aku hanya gembira sahaja waktu ini kerana ku tahu tiada apa yang boleh ubahnya...harapanku Kau dan Dia bersatu...gembira, bahagia...namun ku juga tahu itu bukan yang akan berlaku...hatinya dimana juga kutahu...walaupun aku tidak pernah bersama malah mendekatinya...kerna aku membaca hati, jiwa dan perasaan seseorang melalui mata...dan mata mereka lah yang menunjukkan kebenarannya...tiada yang boleh disimpan malah terus menuju ke pusat pemikiran...menunjukkan apa yang tersurat dan tersirat...terima kasih ku ucapkan...jagalah hati dan jiwamu sehingga akhir hayatmu...buat rakanku...kutahu kau sentiasa menjaga mereka...sepenuh hatimu...seperti apa yang aku harapkan...tapi tanggapan lain yang kau perolehi...malah lebih lagi yang kau terima...tahniah...dan kepada Dia...aku rasa kau akan terluka seprtimana kau lukakan hati perempuan-perempuan yang lain...apa yang tak patut kau buat, kau dah buat malah lebih teruk...dan kau sudah lupa dimana kau berada sebelum ini...dimanakah tangisan yang kau telah tangiskan...dimana kata-kata kau sebelum ini...aku hanya melihatnya....semoga kau berjaya dengan langkah kau.....



   Buat Kau, aku sememangnya mengharapkan sesuatu dari hatimu...tapi kutahu itu takkan berlaku...namun ku juga tahu hatimu sudah tersentuh dengan jagaanku...walaupun dari suatu sudut yang amat jauh....dan ku harapkan kau bahagia selalu demi hatimu yang suci...ku juga tahu hatimu mengharapkan kasih sayang dari seseorang tapi dia hanya seorang adik buat dirimu...tidak akan jadi lebih dari itu...Aku ingin menulis apa tentang dirimu...namun aku fikir...biarlah ianya berada didalam hatiku selamanya....tanpa kata....malah semuanya dah ku luahkan disini...tanpa bicara dengan hatimu...aku amat suka, sayang, kasih akan dirimu...walaupun ku tidak dapat sentuh dirimu, pegang dirimu mahupun mendekati dirimu...kerana aku tahu itu bukan yang aku mahu darimu....tetapi hatimu...jasadmu akan kupegang setelah kita dihalalkan dari segi ugama....tetapi tidak sebelum itu...ku takkan menyentuh apapun walau seutas rambutmu...kerna ku tahu batasnya...dan sekali lagi ku beritahumu itu bukan kemahuanku...jika itu yang kumahu ku rasa ku ada peluang itu....tapi tidak sekali-kali ku gunakannya....kerana aku amat sayang padamu....terlalu sayang....tidak terungkap dengan kata-kata...'More Than Words'....



  Persoalan yang mungkin terjawab adalah...dari seorang sahabat boleh menjadi seorang musuh yang pandai melakonkan pelbagai watak di depanku...dan berbagai-bagai drama ku lihat di hadapan mataku...dari seorang yang menghormati orang lain terus menjadi seorang yang amat teruk sifatnya...dari seorang sahabat yang boleh dipercayai menjadi seorang musuh didalam selimut...yang sentiasa mencari akan satu kisah...untuk dijadikan bahan untuk gapai hasrat dihati...hmm...entahlah...inilah dikatakan sebuah kehidupan....baik manis mahupun pahit....dan aku tidak pernah ambil kisah...kerana ku tahu aku sentiasa hidup keseorangan tanpa kasih sayang...aku tiada Ibu...anak yatim...yang ada hanya seorang ayah yang sakit...dan aku tiada tempat rujukan untuk aku mohon pendapat atau pertolongan untuk memilikimu.........................Aku redha.........salam dari aku buat semua yang terlibat.....juga ku susun sepuluh jariku memohon ampun dan maaf andaikata ada salah silapku yang mungkin aku tidak perasan yang aku telah buat pada korunk semua...tapi aku pasti aku tiada silap....dan biarlah hati ini berbicara seorang diri menyusuri kehidupan yang masih tak pasti kemana arahnya.............dan tamatlah kisah ini disini....yang meninggalkan satu nesan cinta yang telah kupahatkan namanya....hanya Kau.....Eisha Runesha.....sememang kau ade buat sesuatu yang telah membuat hatiku tersentuh tanpa kau sedarinya.......



Aku hanya aku.......................dan akan sentiasa keseorangan tanpa kasih sayang.....dari hati seorang insan yang dijadikan dari tulang rusuk kiri seorang yang bernama manusia....bilakah ini akan aku nikmati.....kasih sayang dari seorang wanita.....



dan ini lagu fevretmu...ku tujukan khas buatmu....sepenuh hatiku, jiwa ragaku....hanya dirimu...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...