Sep 30, 2011

Lelaki Yang Ditarik Wanita Masuk Ke Dalam Neraka

Disini saya ingin kongsikan satu ilmu bersama anda semua untuk dijadikan pedoman dalam meniti kehidupan harian kita sebagai umat manusia yang hidup di bumi Allah.

Di akhirat nanti ada 4 golongan lelaki yang akan ditarik masuk ke neraka oleh wanita. Lelaki itu adalah mereka yang tidak memberikan hak kepada wanita dan tidak menjaga amanah itu. Mereka ialah:

1. Ayahnya

Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak mempedulikan anak-anak perempuannya didunia. Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji dan sebagainya. Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat. Tidak cukup kalau dengan hanya memberi kemewahan dunia sahaja. Maka dia akan ditarik ke neraka oleh anaknya.

Kisah Rumah Setinggan

Hanya untuk 18 tahun keatas sahaja!

Suatu hari di rumah papan setinggan...

Al-kisah...Sepasangan suami isteri yang kerap menjalinkan hubungan kelamin yang terlalu kerap. Pada suatu hari mereka bertekak dibilik mereka:

Isteri: Bang, saya tak tahanlah macam nie...abang selalu sangat main...pagi cheriekk, malam cheriekk, saya period pon abang taruk gakk...

Suami: Laa...kan kita dah kawin...mestila abang nak...

Isteri: Penatla bang...ni skunk plak saya tengah mengandung 7 bulan pun abang tenyeh gak...penatla bang...nah amik RM100 nie...pegi main pelacur kat Chow Kit tu...saya benarkan abang pergi....

Suami: Biar betul ko ni???....

Isteri: Betul bang... pegilah...saya benarkan...

Pada masa itu, jiran perempuan dia terdengar perbahasan mereka...
Lalu si suami keluar rumah jam 10 pagi...
Semasa di pagar luar, terdengar bisikan dari sebelah rumah...

Jiran: Pssstttt.....pssstttttt......meh la masuk sat....semalam gadoh pasai tak dapat main kan?...meh la main ngan saya...lagi pun, laki saya tak ade kat rumah....

Suami sebelah: Boleh ke?..Jom lahh...

Pukul 10, dia keluar rumah dan pukul 10:45, dia pulang ke rumah dan berkata pada si isteri....

Suami: Abang dah main dah tadi.

Isteri: Cepatnye!!....Abang main kat mana tadi?...

Suami: Abang main dengan jiran sebelah...(dengan spontan)...

Isteri: Hahh??..Yeke?...berapa abang bagi die???....

Suami: Abang bagi RM100 yang awak bagilah...

Isteri: Banyaknye!!!.....LAKI DIE BAGI KAT SAYA RM50...je hari tu....

Suami: @%&#*!!$!!%(-.-)!!!!......

Lampard: Chelsea Eclipsed Barca Against Valencia


Frank Lampard waves his hand on draw to Valencia
 MADRID- Chelsea's performance in Wednesday's 1-1 Champions League draw at Valencia was superior to that of Barcelona at the Mestalla last week, according to goal scorer Frank Lampard.
Spanish and European champions Barca had to fight hard to secure a 2-2 draw against Valencia in La Liga, but the Spaniards looked nervous against the London club, who squandered a slew of chances and gifted their opponents a late penalty through Salomon Kalou's handball.

Rio Ferdinand(M.U) loses 'kiss & tell' legal action


Rio Ferdinand MU the best Defender

LONDON (Reuters) - Manchester United footballer Rio Ferdinand on Thursday lost a High Court privacy action over a "kiss and tell" newspaper story.

Ferdinand, 32, brought a case for misuse of private information against MGN Ltd over a Sunday Mirror article in which interior designer Carly Storey gave her account of their 13-year relationship in return for 16,000 pounds.

Michael Jackson's Death


'MJ's Doctor Removed Medicine'-Says Bodyguard

LOS ANGELES (Reuters) - Michael Jackson's doctor asked a bodyguard to grab vials of medicine and a saline bag from the singer's bedroom on the morning he died, a Los Angeles court heard on Thursday in the manslaughter trial of Dr. Conrad Murray.

Bodyguard Alberto Alvarez also said he saw a "milky white substance" in the saline bag that Murray asked him to stash into a bag moments before an ambulance was called to attend to the lifeless singer.

Tutorial untuk buat Read More Button

Blogger has supported Read more function - To complete the 10th anniversary gifts, now blogger has added one awaited button by thousands bloggers all around the world, it is "Jump Break" button or "More" button or "Read more" button that has function to cut off the article on homepage or known as "read more function".

Sep 29, 2011

Child Abortion, Do You Have Heart Either Brain?

Abortion Child...Pity To He/She...What kind of human that have no heart and brain?...Only human had brain that can think and make judgement, other than that we call them "ANIMALS!"

This is a Story...Please read this!

Hi, Mommy.
... 
......I'm your baby. You don't know me yet, I'm only a few
weeks old. You're going to find out about me soon, though, I promise.

Let me tell you some things about me. My name is John, and I've got

beautiful brown eyes and black hair. Well, I don't have it yet, but I

will when I'm born. I'm going to be your only child, and you'll call me

your one and only. I'm going to grow up without a daddy mostly, but we

have each other. We'll help each other, and love each other. I want to

be a doctor when I grow up.

Sep 26, 2011

Justin Bieber took Selena to Titanic Romance!

Selena Gomez and Justin Bieber in Malibu on Sept. 23

Justin Bieber is the romance king of the world!

After spending the day at the beach together on Friday, the singer took girlfriend Selena Gomez on a super-sized date that she's not likely to forget.

Justin Bieber Crash His Ferrari!


(People) -- Just days after snagging honors at the MTV Video Music Awards for best male video, Justin Bieber hit a slight bump in the road.
The pop star, 17, walked away unharmed after he was involved in a minor fender bender in his Ferrari Tuesday afternoon in Los Angeles, the Los Angeles Police Department confirms to PEOPLE.

Amalan Terbaik Anak-anak Untuk Ibu Bapa Yang Sudah Tiada


Segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad S.A.W. keluarga serta para sahabat dan pengikut yang istiqamah menuruti baginda hingga ke hari kiamat.


Sahabat yang dirahmati Allah,


Ibu bapa adalah orang yang paling berjasa kepada anak-anaknya. Bermula daripada kesusahan ibunya mengandung selama 9 bulan 9 hari. Kesusahan melahirkan anak-anak dan menyusukan dan membesarkan mereka.

Sep 23, 2011

Tidak Menutup Aurat? Nak Tengok ke taknak?

Dosa seorang wanita yang tidak menutup aurat dan melakukan maksiat tidak ditanggung olehnya seorang sahaja. Tetapi beliau turut mengheret puluhan orang lain yang akan menanggung dosa bersamanya. Adakalanya si wanita ini berkata:

‘Aku tidak menutup aurat itu aku punya pasal la! Bukan aku menyusahkan kamu pun!’

Sebenarnya beliau silap! Dek kerana dirinya yang tidak menutup aurat, beliau telah membuatkan orang-orang yang bertanggungjawab mendidik dan menjaganya turut menanggung dosa. Siapakah orang-orang itu? Mereka ialah:
  • Suaminya.
  • Ayahnya.
  • Saudara lelakinya.
  • Anak lelakinya.

Keempat-empat golongan lelaki ini perlu bertanggungjawab memikul beban dosa yang dibuat oleh seorang wanita. Adakah ini dikatakan tidak menyusahkan?Itu baru sebahagian. Mereka yang disenaraikan di atas adalah orang-orang yang perlu ‘bertanggungjawab’, belum termasuk orang-orang lain yang ‘terlibat’. Di bawah ini saya senaraikan pula orang-orang lain yang terlibat kerana dosa seorang wanita:
Sahabat
Sahabat yang menyuruh, mencadangkan dan yang dijadikan contoh untuk seorang wanita membuka aurat perlu menanggung dosa yang sama seperti wanita yang membuka aurat.Sahabat yang tidak menegur juga perlu menanggung dosa kerana tidak menyampaikan amanah dari Allah. Telah dinyatakan bahawa kita perlu membuat teguran dalam peringkat:
  • Tegur dengan tangan jika terdaya.
  • Tegur dengan mulut jika terdaya.
  • Benci di dalam hati. Dan ini adalah selemah-lemah iman.

Jika tidak menegur kita sekurang-kurangnya perlu merasa benci di dalam hati. Bukankah hal ini menyusahkan orang lain?

Orang yang melihat
Sesiapa sahaja yang melihat dengan syahwat dan ghairah akan menanggung dosa penglihatan dan dosa hati. Setiap mata yang memandang walaupun hanya sehelai rambut akan membuatkan si wanita itu bertambah dosa berlipat kali ganda.

Jurufoto
Jurufoto yang mengambil gambar wanita bukan mahramnya yang tidak menutup aurat adalah berdosa. Dosanya akan bertambah apabila menyebarkan gambar itu dalam majalah, internet dan seumpamanya.

Penerbit surat khabar, majalah, blog dan sebagainya.
Mana-mana sahaja media yang memaparkan aurat wanita adalah berdosa. Tengok saja penulis blog gosip, majalah, surat khabar dan sebagainya. Semuanya dipenuhi dengan gambar-gambar wanita yang tidak menutup aurat. Kesemua orang ini menanggung dosa disebabkan oleh wanita yang tidak menutup aurat.

Penjual/ penyebar
Orang yang menjual majalah, gambar-gambar dan sesiapa sahaja yang menyebarkan gambar wanita yang tidak menutup aurat dalam FB, Tagged, Friendster, Myspace dan sebagainya turut menanggung dosa. Dalam Islam, apa sahaja yang haram adalah haram untuk dijual dan disebarkan.

Pembeli/ pembaca
Orang yang membeli dan membaca turut menanggung dosa. Sesiapa yang menyumbang dan memberi sokongan untuk kejayaan mereka-mereka yang mendedahkan aurat ini akan menerima saham dosa masing-masing.
Kerana disebabkan merekalah golongan-golongan yang tidak menutup aurat ini semakin bangga dengan dosa-dosa mereka.Inilah antara orang yang akan menanggung dosa kerana seorang wanita yang tidak menutup aurat.
Tidak cukupkah senarai ini menjelaskan bahawa betapa perbuatan tidak menutup aurat itu akan menyusahkan orang lain? Itu belum termasuk orang-orang yang melihat dengan ghairah sehingga menyebabkan mereka berniat untuk merogol, mencarut, memaki-hamun, mengumpat tentang keburukan bentuk tubuh wanita itu dan banyak lagi kesan buruk yang perlu ditanggung disebabkan sikap sombong seorang wanita yang tidak menutup aurat.

Nauzubillah…Setelah membaca, mari kita renung-renungkan kembali berapa banyak dosa yang telah kita kumpulkan? Beristighfar dan bertaubatlah sebelum terlambat…Sebarkan artikel ini, semoga kita semua mendapat manfaat. InsyaAllah….diambil dari artikel salah seorang sahabat seislam untuk perkongsian bersama~
Kredits to: Na Nie

Sep 22, 2011

Skrip Hantu Bonceng: Pandangan Ustaz Azhar Idrus


KUALA LUMPUR, 22 Sept: Pendakwah popular tanah air, Ustaz Azhar Idrus (gambar) berkata, kontroversi satu dialog dalam filem Hantu Bonceng tidak boleh diletakkan kepada pelakon sahaja.
Ustaz Azhar Idrus
 
"Tetapi kesilapan ini tidak terletak kepada pelakon. Pelakon jahil dan tidak tahu apa-apa," ujarnya sebagaimana yang dipetik daripada kuliah beliau yang disiarkan di dalam blog http://pulakdah.blogspot.com di bawah tajuk Zizan telefon Ust Azhar Idrus rujuk isu Hantu Bonceng.

Liverpool FC - Bellamy Fires as Reds Progress

Sep 21, 2011

New Accessories for iPhone Users

campaign image

Your iPhone too needs to breathe.

MAD Deal of the Day: RM59 instead of RM207 for 3 Nino iPhone 3G/3GS Casings (Breathe Type Protective Shield) + Free Shipping Nationwide from Mobile Element Distribution Enterprise. Choose from 8 Colours.

It's breathable. It protects. And it is fancy ;)

Clip this lightweight on and now you're in style.

Tell your friends about this deal and be rewarded with every purchase they make through your link.

Sep 19, 2011

Hotspurs Blast Nine-Man Liverpool!

Tottenham Hotspurs' Croatian midfielder Luka Modric (right) celebrates scoring the opening goal of the English Premier League football match between Tottenham Hotspur and Liverpool at White Hart Lane. Tottenham secured their first home win of the season in emphatic fashion as nine-man Liverpool were routed 4-0

Tottenham secured their first home win of the season in emphatic fashion as nine-man Liverpool were routed 4-0 at White Hart Lane on Sunday.
Harry Redknapp's side, who lost 5-1 to Manchester City in their last home outing, took the lead early in the first half through Luka Modric's superb strike before Liverpool duo Charlie Adam and Martin Skrtel were sent off either side of half-time.

[Hot Info]Two Suns Planet Discovered!



US astronomers said Thursday they have discovered the first planet that is orbiting two Suns, much like the fictional home of Luke Skywalker featured in Star Wars.

Skywalker's native planet of Tatooine was hot and desert-like, but this planet, called Kepler-16b, is a freezing cold world about the size of Saturn, orbiting two parent Suns in a near perfect circle about 200 light years away.

Help Rumah Aman-Support TLC Promise Me

One year ago, a few of our bloggers took on the challenge of raising funds to help fulfill the wishes of several individuals in need. With an unexpected surge of support from the public behind them, they went above and beyond to make the dreams of the people in need come true. We’re talking, of course, about the TLC Promise Me campaign, which you can read about at this link and this link!

Anda Ragui Perubatan Moden?


Disini saya ada sedikit info untuk dikongsikan bersama semua rakan-rakan, follower-follower, serta pengunjung-pengunjung blog ini. Ia adalah mengenai taraf dan dekripsi tentang perubatan moden sekarang ini yang mana mungkin sesetengah penduduk di kota mahupun di desa masih meragui akan keislaman perubatan itu. Mari kita singkap melalui kata-kata dari seorang Profesor serta doktor dari Universiti Sains Malaysia.

Sep 17, 2011

2011 Sex Survey


Back in 1983, Playboy shared the results of one of the largest sex surveys ever. Things have changed since then, thanks in large part to the explosive growth of the Internet. So how have people’s thoughts and views on sex changed since the dawn of the digital age? Glad you asked! Click for further info's...

Sep 15, 2011

Apabila Pelajar Sains Bercinta

 
Disini saya ingin kongsikan sebuah kisah yang berlaku diantara seorang kekasih dan kekasih yang mana mereka berada didalam kelas aliran sains...mari kita lihat cara percakapan mereka apabila mereka bersuara....jom jom kita tengok...

Sep 12, 2011

Artis Indie Yuna Nekad Berhijrah Ke Amerika Syarikat


Walaupun terpaksa berulang-alik dari Malaysia ke Amerika Syarikat sejak tahun lalu, ianya membuahkan hasil apabila pelantun lagu hit "Dan Sebenarnya", Yunalis Zarai atau lebih dikenali sebagai Yuna telah dilamar oleh sebuah syarikat rakaman antarabangsa, Fadel Label.

'Spartacus' Star Andy Whitfield Dies?OMG!



LOS ANGELES, California
Andy Whitfield, the 39-year-old star of the cable series “Spartacus: Blood and Sand,” has died.
Manager Sam Maydew says Whitfield died Sunday of non-Hodgkin Lymphoma in Sydney, Australia.

Jessica Alba 'keen to expand family'


 Jessica Alba is said to be considering having another baby soon.
The actress and her husband Cash Warren already have daughters Honor Marie, three, and Haven Garner, who was born last month. 

Sep 11, 2011

[Hot]Lelaki pegang 1000 buah dada!

Hanya untuk mendapatkan 'jabat tangan' dengan PM Russia Vladimir Putin, seorang lelaki sanggup membuat suatu yang luar biasa meminta dari para wanita-wanita untuk memegang payu dara wanita tersebut.


Dan beliau, Jeune Russe mendapat berbagai-bagai reaksi dari mereka yang mana dari 6000 org wanita yang mohon untuk pegang payu dara mereka dan beliau mendapat apa yang dihajatkannya seramai 1000 orang...dan mendapat 3 kiss yang sempat saya rakamkan data dari wanita 282,319,323 dan satu hug dari 357...lain-lain anda tengok sendiri...klakar pn ade....


Mari kita tengok videonya....


Sep 10, 2011

Johnny English Reborn

 

We all know the suave, debonair MI6 agent James Bond. But have you met the lesser-known MI7 agent? The name’s English, Johnny English.
…. Or well, some of you might know Johnny down there as the awkward, bumbling character who provided us with plenty of laughs during our childhood – Mr Bean! That’s right, it’s time for some action and adventure and a whole lot of laughs with Johnny English Reborn!

Khas Buat Semua Follower dan suka terjah



Juga khas buat Nyamuk Terbang...nk lagu raya kan?...

Stewardess Take-Off

Warning!!..under age of 18, please close this immediately!!!...

Unfasten the seat belt, hide everything that you might be hindered, turn off your mobile device and carefully follow the instructions of flight crew....

[Hot] Catalina Robayo Tanpa Memakai CD



Catalina Robayo yang merupakan perwakilan Miss Universe dari Colombia ini membuat kontroversi di mana Catalina Robayo yang sedang duduk terlihat tanpa memakai CD. Foto Catalina Robayo tersebut di ambil salah seorang fotografer, yang tengah duduk dengan busana mini warna orange.


Kenikmatan di Alam Syurga


Sesungguhnya di dalam syurga itu berupa sesuatu yang belum pernah di lihat oleh mata, belum pernah terdengar oleh telinga dan belum pernah terlintas oleh hati manusia. Ahli syurga bagaikan raja bersenang-lenang dengan penuh kenikmatan sedangkan umur mereka seusia dengan putera. Usia mereka kekal selamanya 33 tahun yakni seusia ketika nabi Isa AS di angkat ke langit, manakala tinggi mereka pula setinggi nabi Adam AS yakni setinggi 60 hasta dan dalamnya lintang 7 hasta. Mereka sangat kacak dan suara mereka sangat merdu. Mata mereka seakan bercelak, putih kulitnya, tiada berbulu badannya kecuali di kepala (kerinting rambutnya), alis dan kelopak mata. Sedang janggut, misai, ketiak dan kemaluan licin tidak berbulu. Mereka tidak kencing dan tidak buang air besar, tidak berludah dan tidak berhingus dan peluh mereka berbau kasturi. Bejana mereka dari emas dan perak, sisir rambut mereka dari emas, kayu bakar mereka dari kayu gahru yang harum (kayu kemenyan). Mereka sentiasa merasa aman dari azab. Hati mereka sentiasa bersatu dan tidak pernah berselisih dan benci membenci antara sesama mereka.

Sep 9, 2011

Tips: Usah abai penjagaan tayar kenderaan



Disini saya ingin kongsikan beberapa ilmu pasal kegunaan tayar pada sesiapa yang menggunakan kenderaan kerana kebanyakan pemandu masih lagi ramai saya rasa tidak tahu aspek keselamatan penting pada tayar kenderaan anda dimana ianya boleh membahayakan perjalanan anda serta pemanduan anda.


Widget yang sepatut ade dalam blog anda

Aku nak share dengan korang semua , tentang segala bagai widget yang gempak2 dalam blog aku ni , tak kisahlah korang nak kata tak gempak ke , tapi bagi aku , widget2 yang ada kat blog aku cukup gempak dan berguna . Semua widget ni , aku da try dan setakat ni takde pape error atau bug yang aku jumpa . Cara nak pasang pun senang . Jadi tunggu apa lagi , jom tengok widget gempak yang ada. ^^

Sep 8, 2011

Striker Confident T-Team can go far in Malaysia Cup Competition


KUALA TERENGGANU, Sept 8 (Bernama) - Striker Nor Farhan Mohamad is confident
T-Team can go far in the Malaysia Cup competition this season as seen by the
win over Selangor on Tuesday .

Lady Gaga gettin' romantic with Co-Star?


Lady Gaga has been seen romancing a new man, it has been reported.
Lady Gaga and The Vampire Diaries actor Taylor Kinney met while shooting her newest music video You and I in July. The pair quickly hit it off and now their relationship has escalated to new heights.
“[Lady Gaga and Taylor’s relationship] was just casual at first, but things are getting pretty hot and heavy,” a source told RadarOnline.


Marsha AF3 bukan cuba bunuh diri


Kuala Lumpur, 8 Sept – Selepas satu laporan oleh sebuah akhbar tempatan hari ini mengatakan Marsha Milan Londoh ditemui tidak sedarkan diri di kediamannya akibat menelan pil berlebihan, teman rapat kepada bekas pelajar Akademi Fantasia musim ketiga (AF3) ini, Afeeq Abdul Rahman menafikan berita tersebut.

Sep 7, 2011

The Sexiest Woman of the Summer is Mila Kunis


In the end, it wasn't even that close. By a 10-percentage-point margin, Mila Kunis defeated Olivia Wilde to earn the title of Sexiest Woman of the Summer. Congratulations, Mila, we'll be sending you a nice, big trophy in the mail. What's your address?

Wordless Wednesday #6th [18sx]

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...