Aug 21, 2012

Everton membenam Manchester United dalam liga pembuka

Tandukan peluru dari Fellaini

LONDON | Mon Aug 20, 2012 23:00 BST
(Reuters) - Everton mengejutkan Manchester United  1-0 dan terima kasih kepada tandukan peluru dalam separuh kedua oleh Marouane Fellaini selepas kedua-dua pasukan mendapat aksi pertama masing-masing dalam  kempen Liga Perdana pada Isnin.
Penyerang antarabangsa Belgium, yang terkena tiang pada separuh pertama dengan pukulan jarak dekat dan diseksa pertahanan United dengan seluruh ketinggian, menanduk kedalam dari sudut atas pada minit 57.

Pihak tuan rumah telah menikmati lebih baik permainan pembukaan dan, sebagai permainan maju, mencipta majoriti peluang didepan penyokong ramai yang bising di Goodison Park.
Penjaga gol United, David De Gea telah bermain dengan baik pada separuh pertama untuk menyelamatkan pihak tuan rumah dengan menghasilkan rentetan penyelamat kadar pertama, paling ketara untuk menafikan lencongan bola kaki kanan Steven Pienaar yang disepak pada tanda separuh masa pertama.
Wayne Rooney mempunyai peluang yang baik pada akhir lain, tetapi hanya untuk mengarahkan rembatannya lurus kearah Tim Howard.
Walaubagaimanapun, dengan Fellaini bekerja keras di tengah, membuat kehadirannya dirasai dan berhubung baik dengan penyerang Everton, serta pasukan tuan rumah sentiasa kelihatan lebih cenderung untuk memecahkan kebuntuan.
Penyerang Belgium itu meningkatkan tekanan dan kuasa dalam kepala beliau keatas Michael Carrick untuk mendapatkan bola pada sepakan sudut dari Leighton Baines ke sudut tepi gol De Gea.

Fellaini meraikan sepakan golnya dengan penyokong-penyokong di Goodison Park
Sepakan Tom Cleverley pada minit 67 telah dibersihkan di luar kawasan bahaya  dan pengunjung kemudian diperkenalkan pemain liga musim 2011/12 Robin Van Persie, yang baru menandatangani perjanjian dan dibeli dari Arsenal pada saingan minggu lepas. Walau bagaimanapun, penampilan sulungnya tidak menjejaskan hasilnya.
Dengan Phil Jagielka dalam kedudukan teratur, diberi tendangan penjelasan dari barisan pada minit 67 oleh Cleverley, pertahanan Everton menutup ruang serangan dengan tegas, mengecewakan Manchester United dan mengambil tiga mata berhak.
Jagielka memberitahu Sky Sports beliau gembira dengan keputusan itu dan berharap ia boleh dijadikan sebagai platform untuk pasukan lebih membina.
"Kami sentiasa tahu ia akan menjadi keras," pertahanan England berkata. "Kami menjaringkan gol yang hebat dan yang memberi kita sesuatu untuk menjadi lebih baik.”
"Ia adalah hebat untuk memulakan musim dengan kemenangan bukannya bermula dengan azab dan kesuraman kebiasaannya.”
"Jika kita boleh membina mengenai perkara ini, dapatkan satu lagi mata atau tiga jauh di (Aston) Villa, maka ia akan menjadi satu permulaan yang hebat untuk kita."
"Manchester United adalah kelab yang besar, semua orang bermotivasi," Fellaini katanya. "Saya cuba untuk skor dan saya fikir ia adalah baik untuk saya"
Everton dalam perjalanan ke Villa pada petang Sabtu, dengan Manchester United tengah menghadapi tentangan dari Fulham.
Syabas Everton!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...