Dec 13, 2012

Liverpool: Jose Enrique-pemain terbaik bulan November

Jose Enrique-dianugerahkan pemain terbaik bulan November Standard Chatered

Selepas sebulan cemerlang, pemain Sepanyol ini mengutip 45 peratus undi dalam pengundian yang diadakan pada laman web ini untuk melihat persaingan dari Luis Suarez (33 peratus) dan Daniel Agger (tujuh peratus).

Enrique menang anugerah November.
Enrique membuat enam penampilan untuk Liverpool pada bulan November dan melepaskan gol pertamanya untuk kelab menentang Wigan Athletic.

Pemain yang berumur 26 tahun itu beroperasi dalam kedua-dua peranan tradisional penuh balik serta didermaga sayap kiri untuk kesan yang amat buruk.

Apabila dipersembahkan dengan anugerah di Melwood, Enrique memberitahu Liverpoolfc.com: "Saya rasa baik - ia adalah kali pertama saya telah memenangi anugerah dikelab itu dan ia adalah keseronokan Saya harap saya boleh terus kekalkan formasi saya.

"Ia okay [bermain di bahagian tengah] Saya berasa selesa di sana, walaupun saya lebih suka untuk bermain sebagai bek kiri kerana ia adalah kedudukan saya. Tetapi jika saya perlu bermain di sana lagi, ia tidak menjadi masalah.

"Saya telah sentiasa menjadi menyerang balik penuh, jadi kedudukan baru adalah hanya lebih menyerang daripada mempertahankan, jadi saya berasa baik di sana.

"Saya mahu mengucapkan terima kasih sangat kepada penyokong-penyokong yang mengundi untuk saya. Saya harap saya boleh terus bermain seperti ini dan cuba untuk membantu pasukan seberapa banyak yang saya boleh."

Enrique menandakan gol pertamanya untuk kelab itu dengan menghisap ibu jarinya dalam sambutannya kerana beliau berdedikasi khas sepakan itu untuk bayinya, Adrian yang didalam kandungan.

Beliau menambah: "Ia adalah satu perasaan yang menakjubkan untuk mendapatkan gol pertama saya. Terdapat hanya dua/tiga minggu lagi sehingga dia dilahirkan kemudian kita akan mempunyai dia disini dan saya tidak boleh menunggu untuk itu."




Credits to: liverpoolfc.com

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...